
İç lojistik için enerji sistemleri
İç lojistikte enerji sistemleri
İç lojistiğim için doğru enerji sistemi nedir?
İç lojistik için enerji sistemi araç, enerji taşıyıcı ve enerji altyapısından oluşur - örn. forklift + Li-iyon akü + şarj cihazı / şarj istasyonu..
Doğru enerji sistemi kararı öncelikle stratejik bir karardır. Uygulama ve maliyetin yanı sıra aynı zamanda gerekli sistem koşulları, sürdürülebilirlik ve iklim zararsız şekilde çalışma perspektifi ile ilgilidir.
Karar verirken etkili olacak aşağıdaki beş kriterden söz edilebilir:
- Araç kullanılabilirliği: Enerji sistemi ne kadar ve hangi süreyle enerji tedarik edebilir?
Araçların kullanılabilirliğini sınırlayan faktörler nelerdir, örn. Akü şarj durumu, proses değişikliği veya bakım çalışmalarından dolayı bekleme süreleri var mı? - Altyapı: Her bir enerji sistemi belirli bir altyapı gerektirir, örn. şarj istasyonları, depolama ve bakım için yer ihtiyacının yanı sıra enerji tedariki için gerekli çaba.
- Yatırım maliyetleri: İşletmeye alma maliyetleri, ör. aküler ve gerekli altyapı kurulumu için.
- İşletim maliyetleri: Devam eden maliyetler, örn. bakım ve tamirin yanı sıra enerji maliyetleri ve enerji tüketimi.
- Sürdürülebilirlik: Hangi enerji sistemi hangi potansiyele sahip, ne kadar uzun süre kullanılabilir ve CO2 emisyonlarından ne ölçüde kaçınılabilir?
İç lojistikte enerji sistemlerinin karşılaştırılması
Araç kullanılabilirliği
Kurşun-asit
- Araç tipi ve uygulamaya bağlı olarak yaklaş. 1 kat
- yüksek kullanımda maksimum 5 saat
- 8 saat şarj yaklaş. 6 saat sürüş anlamına gelir
- ara şarj yük > akü değiştirme (5-15 dak)
- yüksek bakım
- çalışma sırasında performans azalır
Li-İyon
- 1 saat şarj yaklaş. 3 saat sürüş anlamına gelir
- ara şarj mümkündür
- bakım gerektirmez
- çalışma boyunca sabit güç seviyesi
Yakıt hücresi
- 1 tam depo yaklaş.8 saat kullanım imkanı sunar
- bekleme/şarj süresi yoktur > yakıt dolum işlemi sadece 2-3 dak sürer
- Düzenli bakım
- çalışma boyunca sabit performans
Altyapı
Kurşun-asit
- Şarj istasyonları
- Şarj cihazları
- Değiştirilebilir aküler
- Akü değiştirme cihazı
- Su depoları
- Hava tahliye sistemi
- Yüksek yer gereksinimi
Li-İyon
- Düşük gereksinimler
- Şarj altyapısı + sadece 1 akü + yerleşik şarj cihazı
- Düşük yer gereksinimi
Yakıt hücresi
- Yakıt hücresi (Akü Değiştirme Modülü)
- Dolum İstasyonları
- Hidrojen depolama
- Hidrojen iletimi veya üretim (elektrolizör)
- Depolama tesisinin dışındaki alan kullanılabilir
Yatırım maliyetleri
Kurşun-asit
- Düşük satın alma maliyetleri
Li-İyon
- yüksek satın alma maliyetleri, azalan eğilim
- Daha uzun akü ömrü
Yakıt hücresi
- Yüksek yatırım maliyetleri (Kurşun asitli akülere kıyasla faktör 4 ila 5)
- Finansman imkanları
İşletim maliyetleri
Kurşun-asit
- Enerji maliyetleri
- Bakım maliyetleri
- Akü değiştirme maliyetleri (süre)
- Yer maliyetleri
Li-İyon
- %30 daha düşük enerji maliyetleri
- bakım maliyeti yoktur
- düşük yer maliyetleri
- Akıllı enerji yönetimi / yükleme yönetimi mümkündür
Yakıt hücresi
- H2 maliyetleri şu anda yüksektir (Eyl. 2021 itibariyle 10-12 €/kg hidrojen maliyeti) > Özellikle taşıma maliyetleri yüksek
Sürdürülebilirlik
Kurşun-asit
- Eski teknoloji
- çevreye zararlı maddeler
- yüksek enerji maliyetli zorlu geri dönüşüm
Li-İyon
- Sürekli gelişim imkanı
- Verimliliğin artması ve satın alma maliyetlerinin azalması bekleniyor
- Sorunlu hammaddeler > yeni kompozisyon geliştiriliyor
- Denenmiş ve test edilmiş yapılar
Yakıt hücresi
- Hayata geçirilebilir bir teknoloji, ancak altyapı henüz oluşturulmadı
- nadir toprak elementi yok
- gerçekten yeşil, tam anlamıyla yeşil H2
- Politik gelişim hala belirsiz
Uygulama ve çözüm
Kurşun-asit
Kurşun-asit aküler az sayıda araçla düşük çalışma saatleri için kullanışlıdır.
Genel olarak oturmuş, güvenilir ve iyi kullanılabilen bir enerji sistemidir.
Li-İyon
Li-İyon akülerin kullanımı çok vardiyalı çalışmalarda yüksek ve sürekli enerji gereksinimleri için önerilir.
Uygun uygulama profilinde, bu enerji sistemi en çok bir Li-İyon akünün kullanım ömrüne uygundur (10 yıl).
Yakıt hücresi
Bu enerji sistemi, yılda 1000 çalışma saatinin aşıldığı, çok vardiyalı, sürekli ve yoğun kullanım için idealdir.
Endüstriyel araçların en temiz enerji sistemi olan yakıt hücresi hala çok yaygın değildir, ancak geleceğin yeşil sistemi olarak kabul edilmektedir intralogistics.

Yeşil iç lojistik bağlamında enerji sistemleri
İç lojistik açısından bakıldığında, amaç değerli kaynakları en düşük seviyede tüketerek taşıma görevlerini yerine getirmektir, yani sermaye, enerji, emek ve zaman mümkün olan en iyi şekilde kullanılmalıdır.
Ekolojik açıdan bakıldığında, Birleşik Krallık 2030 itibariyle emisyonları en az %68 azaltma gibi iddialı bir hedef belirlemiştir.
Bu hedefe ulaşmak amacıyla, Birleşik Krallık yasalar ve yönetmeliklerle, örn. CO2 vergisiyle, emisyon sertifikalarıyla, hatta en geç 2030'dan itibaren içten yanmalı motorları yasaklayarak, ekonomiyi giderek daha fazla bu konuda katkı yapmaya zorluyor.

Tüketici ve iş ortaklarının iklim zararsızlık beklentisi
Ayrıca iş ortakları ve tüketicilerden tedarik zincirlerinin sürdürülebilir olması ve iklim zararsız bir şekilde işlemesi yönünde giderek artan bir talep mevcut. Tedarikçiler malzemelerin kaynağı, üretim koşulları ve karbon ayak izi ile ilgili sertifikalar sunmak zorunda. İyi bir ekolojik bilanço, rekabette avantaj haline dönüşüyor.
İç lojistikte enerji sistemleri hakkında danışmanlık
STILL enerji uzmanlarından enerji sistemleri danışmanlık desteği
Sürdürülebilir iç lojistik için uzmanlığımızdan faydalanın. Gelecekte kullanacağınız enerji sistemine karar verirken size yardımcı olmaktan mutluluk duyacağız.
İrtibat
Daha fazla bilgi için lütfen danışmanlarımızla irtibat kurun.
444 667 1
Talepler için: Enerji sistemi
Lütfen aşağıdaki formu doldurun. Size en kısa süre içerisinde döneceğiz.