Konumunuzla ilgili içeriği görmek için farklı bir dil seçin:

Teslimat şartları

I. Geçerlilik kapsamı

Bu teslimat koşulları, STILL tarafından verilen danışmanlık hizmetleri ve diğer sözleşmeli hizmetler de dahil olmak üzere tüm satın alma ve iş performansı sözleşmelerinin yanı sıra iş ve işçilik sözleşmeleri için geçerlidir – Racking Systems & Otomasyon Sistemleri . Müşterinin satın alma koşulları ve ayrıca bu teslimat koşullarındaki veya herhangi bir yan anlaşmadaki değişiklikler veya sapmalar, STILL için yalnızca STILL tarafından yazılı olarak onaylandığı ölçüde bağlayıcıdır. Beyanların bu Koşullara göre yazılı olarak yapılması gerekiyorsa, metin formu (§ 126b BGB'de (Alman Medeni Kanunu) açıklandığı gibi) yeterli olacaktır.

 

II. Sözleşmenin imzalanması

Her iki sözleşme tarafı da satın alma siparişinin içeriği ve yazılı onayı ile bağlıdır. Müşteriye teklifi kabul etmesi için bir son tarih verilirse, sözleşme ancak öngörülen süre içinde kabul edildiğinde gerçekleşir. Müşteri, sözleşmeyi belirtilen şekilde veya öngörülen süre içinde kabul etmezse, sözleşme ancak yazılı sipariş teyidi teklife uygun olduğunda gerçekleşir. Müşteri, dört hafta boyunca satın alma teklifine bağlı olacaktır ve bu süre yazılı siparişin STILL'e ulaştığı gün başlar.

III. Teslimatlar ve hizmetler

Teklife eşlik eden görseller ve çizimler gibi belgelerin yanı sıra hız, yakıt tüketimi ve işletme maliyetleri gibi ağırlık ve ölçümlere ilişkin ayrıntılar, tolerans aralıkları ile yaklaşık değerler olarak kabul edilir ve garanti edilen kalite özelliklerini temsil etmez.

Teslimat kalemlerinin kalitesi ve niteliği sözleşmede belirtilir ve garanti edilmez. Sapmalar yazılı form gerektirir. Tedarikçi, teslim edilen kalemlerin gerekli çalışma ve ortam koşullarının satın alma belgelerinde belirtilen standart koşullardan farklı olup olmadığını yazılı olarak belirtecektir (özellikle belirli ortam koşulları ve konumları gerekli olduğunda). STILL'in yukarıdaki standart koşulları, böyle bir bildirimin olmaması durumunda geçerli olacaktır.

Maliyet verileri, çizimler ve teknik belgeler veya diğer teknik bilgiler, teslimat kaleminin montajı, işletime alınması, çalıştırılması ve bakımının yapılması amaçları dışında, STILL'in onayı olmadan kullanılamaz, kopyalanamaz, çoğaltılamaz, üçüncü kişilere sunulamaz, taraflarca ifşa edilemez veya başka bir şekilde ifşa edilemez. STILL, tüm bu belgelerin mülkiyet hakkını ve telif haklarını saklı tutar.

STILL, teslimat kalemlerinin devam eden gelişiminin bir parçası olarak ve alınan dahili tedarik politikası kararlarının bir sonucunda yapıcı değişiklikler yapma hakkına sahiptir.

IV. Fiyatlar ve ödemeler 

1) Fiyatlar

Aksi kararlaştırılmadıkça, teslimat kalemi fiyatları fabrika teslim fiyatları olup, yasal satış vergisi (KDV) ve ambalaj hariçtir, ancak fabrikada yükleme dahildir. Ambalaj ancak özel bir anlaşma ile kararlaştırılırsa geri alınacaktır. Teslimat yapılana kadar müşteri ile ilgili satış fiyatlarının değişmesi durumunda STILL, fiyatı yeni satış fiyatı seviyesine yükseltme hakkına sahiptir.

2) Son tarih

Herhangi bir özel anlaşma yapılmadığı sürece, fiyat nakit olarak ve herhangi bir kesinti yapılmadan muaccel olacaktır, yani toplam fiyatın üçte biri sipariş onayından sonraki 14 gün içinde ve toplam fiyatın üçte ikisi müşteriden teslimatın sevkiyata hazır olduğu bilgisi verildiğinden sonraki 14 gün içinde ödenecektir. İndirim masrafları ile fatura ve çeklerden yapılan masraflar müşteri tarafından karşılanacaktır. Kararlaştırılan ödeme süresinin temerrüde düşmesi durumunda, ilgili müşteriye ayrıca bir hatırlatma yapılmadan, vade tarihinden sonraki yasal faiz, temerrüt tarihine kadar ve daha sonra yasal cezai faiz tahakkuk ettirilecektir. Gecikmiş bir ödeme durumunda, STILL her ihtar mektubu için ücret olarak on Euro talep edebilir. Tazminat için başka taleplerde bulunma hakkı etkilenmeyecektir.

3) Ödemede temerrüt

Müşteri, tartışmalı ve yasal olarak oluşturulmamış karşı talepler nedeniyle ödemeleri alıkoyma hakkına sahip olmayacaktır, yani bu tür iddiaların mahsup edilmesi bu nedenle hariç tutulacaktır.

STILL, müşteriden tam satın alma fiyatını almayacağına veya zamanında almayacağına inanırsa, vadesi gelen bedel gerçekleşene veya teminat sağlanana kadar, yetersiz teminatı ileri sürerek sözleşmenin ifasını reddetme hakkına sahip olacaktır. Müşteri, yazılı olarak talep edilen makul bir süre içinde vadesi gelen bedeli ödemez veya ilgili teminatı vermezse, STILL sözleşmeyi feshedebilir.

Müşteri, üzerinde anlaşılan bir ön ödemeyi zamanında yapmazsa veya sipariş edilen malları ciddi ve nihai olarak kabul etmezse, STILL ayrıca, yazılı olarak makul bir süre belirledikten sonra sözleşmeden çekilme hakkına sahip olacaktır.

Sözleşmenin feshedilmesi durumunda, hasarın daha düşük olduğu kanıtlanmadıkça, STILL ayrıca satın alma fiyatının en az %20'si tutarında kar kaybı da dahil olmak üzere tazminat talep etme hakkına sahiptir.

4) Satış vergisi

Satış vergisi, geçerli satış vergisi yasasına dayanmaktadır. Sınır ötesi teslimat durumunda STILL, mevcut vergi muafiyetlerinden yararlanacaktır. Müşteri, AB içinde sınır ötesi teslimatlar yapılırsa ilgili ciro kimlik numarasını STILL'e derhal bildirecek ve Alman veya yabancı satış vergisi kanunları kapsamında vergi muafiyeti elde etmek için gerekli olduğu ölçüde diğer tüm kanıtları sunacaktır. STILL tarafından ödenmesi gereken herhangi bir Alman veya yabancı satış vergisi, net fiyata ek olarak faturalandırılacak ve müşteri tarafından karşılanacaktır. Satış vergisi, teslimat gerçekleştirilmeden (veya verilen hizmetten) önce yapılan ödemeler bazında oluşuyorsa, ayrıca faturalandırılacaktır. Satış vergisi, net fiyatla birlikte ödenmesi gerekir.

V. Teslim süresi, Yerine getirme rezervasyonu

Teslimat süresi, sipariş onayı gönderildiğinde başlar, ancak müşteri tarafından sunulması gereken tüm belgeler alınmadan, tüm teknik ayrıntılar netleştirilmeden ve kararlaştırılan ön ödeme havale edilmeden önce başlar.

Teslimat süresi sona ermeden önce teslimat kalemi tedarikçinin yerinde kabule hazır olduğunda veya bu sür e içinde malların sevkiyata hazır olduğuna dair bildirim yapıldığında, teslim süresine ulaşılmış sayılır. Teslim tarihine uymak, müşterinin iş birliği yapma ve sözleşmeyi ifa etme görevini yerine getirmesini gerektirir.

Endüstriyel eylemler, özellikle grevler ve lokavtlar ve öngörülemeyen olaylarla karşılaşıldığında (örn. çalışma bozuklukları, hükümet müdahalesi, önemli hammaddelerin tedarikinde gecikmeler, ekler, enerji tedariği ile ilgili zorluklar, vb.) teslimat süresi makul ölçüde uzatılacaktır. savaş, isyanlar, ambargolar, askeri talepler ve doğal afetler), teslimat kaleminin tamamlanmasını veya tedariğini açık ve önemli ölçüde etkileyecektir. Bu, bu koşullar bir alt yükleniciyi etkiliyorsa da geçerli olacaktır. Halihazırda mevcut olan gecikme sırasında meydana gelen yukarıdaki durumlardan da STILL sorumlu olmayacaktır. STILL, müşteriyi bu tür büyük engellerin başlangıcı ve bitişi hakkında mümkün olan en kısa sürede bilgilendirecektir.

Müşteri sevkiyatın gecikmesini talep ederse, mallar tedarikçinin tesislerinde depolanıyorsa, malların sevkiyata hazır olduğu bildirildiğinde müşterinin teslimatından bir ay sonra başlayarak, depolama masrafları veya her ay veya bunun bir kısmı için faturalanan tutarın en az % 0,5'i tahsil edilecektir. Daha yüksek depolama maliyeti talep etme hakkı saklıdır, müşterinin depolama maliyetlerinin daha düşük olduğunu kanıtlama hakkı saklıdır. Ancak STILL, yazılı olarak makul bir süre belirledikten sonra teslimat kalemlerini başka şekilde elden çıkarma ve üzerinde anlaşılan teslimat koşulları temelinde ve yeni bir teslimat süresi üzerinde anlaşmaya vardıktan sonra müşteriye yeni bir teslimat düzenleme hakkına sahiptir.

Sözleşmenin yerine getirilmesi, teslimatın herhangi bir ulusal veya uluslararası düzenleme, özellikle ihracat kontrol düzenlemeleri ve ambargolar veya diğer yaptırımlar tarafından kısıtlanmadığı çekincesi altında olacaktır. Akit taraflar, ihracat/yurt içi sevkiyat/ithalat için gerekli tüm bilgi ve belgeleri sağlamakla yükümlüdür. İhracat kontrolleri veya lisanslama prosedürlerinden kaynaklanan gecikmeler, öngörülen tüm teslim sürelerini veya son tarihleri geçersiz kılacaktır. Belirli kalemler için gerekli herhangi bir lisans alınamazsa, söz konusu kalemlerle ilgili sözleşme akdedilmemiş sayılır.  Bununla veya yukarıda belirtilen sürelerin aşılmasıyla ilgili tazminat talepleri hariç tutulacaktır.

VI. Risk transferi

Teslimatlar, malların teslim alınabileceği veya gönderilebileceği tedarikçinin tesislerinden yapılır. STILL ile en az bir hafta önceden kararlaştırılacak olan, müşteri veya atadığı temsilcisi malları belirtilen teslimat tarihinde teslim almazsa, STILL, teslimat ürününü risk ve masraflar müşteriye ait olmak üzere göndermeye yetkili olacaktır. Her iki durumda da, STILL teslimat kalemini müşteriye veya yetkili temsilcisine ya da nakliye firmasına veya nakliye şirketine teslim ettiği anda risk müşteriye geçer.

Müşterinin sorumlu olduğu nedenlerle sevkiyatın gecikmesi halinde risk, malın sevkiyata hazır olduğunun kendisine bildirildiği gün müşteriye geçer. Kısmi teslimatlar gönderildiğinde veya STILL diğer hizmetlerle (örneğin sevkiyat, taşıma, kurulum, montaj veya personelin talimatı/tanıtıcısı) görevlendirildiğinde de risk müşteriye geçer. Sevkiyatlar temel olarak müşterinin hesabına yapılır ve müşteri, teslimat kalemlerini temerrüde düştüğünde de riski üstlenir.

Aşağıdaki Madde VIII'de belirtilen haklardan bağımsız olarak, müşteriye sağlanan mallar, küçük kusurları olması durumunda müşteri tarafından da kabul edilecektir.

Geri kalanına gelince, mutabık kalınan teslimat maddeleri, sözleşmenin imzalandığı tarihte geçerli olan uluslararası ticari teslim şekline göre yorumlanacaktır. Belirli bir sözleşme eksikse, fabrikada teslim uluslararası ticari teslim şekli; geçerli olacaktır. Geri kalanlar için, mutabık kalınan teslimat hükümleri, sözleşmenin imzalandığı tarihte geçerli olan uluslararası teslim şekline göre yorumlanacaktır. Belirli bir sözleşme eksikse, fabrikada teslim şekli baz alınmalıdır.

VII. Sahiplik rezervasyonu 

1) 1) STILL, müşteriyle olan iş ilişkisinden kaynaklanan tüm ödemeler alınana kadar teslimat kalemlerinin mülkiyet hakkını saklı tutar. Çek veya senet ile ödeme üzerinde anlaşmaya varılmışsa, mülkiyet rezervasyonu STILL tarafından kabul edilen senet ödemesini de kapsayacak ve çek STILL tarafından alacaklandırıldığında sona ermeyecektir. Mülkiyet kaydı, alacak hesabının açık hesaba yazılması ve hesabın denkleştirilmesi ve teyid edilmesi ile devam eder.

2) Müşteri, teslimat kalemlerine azami özen gösterecek ve gerekli onarım, bakım ve muayene işlemlerini zamanında ve masrafları kendisine ait olmak üzere gerçekleştirecektir. STILL, müşteri ilgili sigortayı kendisinin yaptırdığını kanıtlamadıkça, koşullu malı hırsızlığa, makinenin bozulmasına, suya, yangına ve diğer zararlara karşı sigorta ettirme hakkına sahiptir.

3) Müşteri, teslimat kalemlerini teminat olarak ipotek veya güvence etmemelidir.

4) Müşteri, üçüncü şahıslar tarafından gerçekleştirilen herhangi bir el koyma, haciz veya diğer tasarruf eylemlerini derhal STILL'e bildirecektir. Bu tür önlemlerin kaldırılmasına ilişkin masraflar müşteri tarafından karşılanacaktır.

5) Müşteri, teslim edilen ürünleri olağan iş akışı içinde, mülkiyet hakkını saklı tutarak yeniden satma veya üçüncü şahısların bunları değerli bir bedel karşılığında kullanmasına izin verme hakkına sahiptir. Müşterilerine veya üçüncü şahıslara karşı malların yeniden satışından veya kullanımın devrinden kaynaklanan tüm talepleri STILL'e devreder; söz konusu alacaklar, koşullu emtianın ilk satışı için fatura edilen tutar artı %20'dir. Teslimat kalemleri, işlenmeden veya işlemden sonra ve münferit durumlarda herhangi bir özel temlik bildirimi gerektirmeyen işlem olmaksızın devredilir. Müşteri, STILL'in bu hesapları kendisinin tahsil etme yetkisini etkilemese de, devir yapıldıktan sonra da bu hesapları tahsil etmeye yetkilidir. STILL, müşterinin STILL'e karşı ödeme taahhüdünü yerine getirmemesi veya müşteriye karşı iflas davası açılması durumunda bu hakkını kullanabilir. Ödemede temerrüt meydana gelirse, STILL, STILL'e ödenmesi gereken tutarların STILL tarafından adlandırılan bir acente hesabına ödenmesini talep edebilir. Ayrıca STILL, müşterinin borçlularının ödemelerini STILL'e yapmalarını, müşterinin bu amaçla temlik edilen hesapların borçlularının isimlerini STILL'e bildirmesini ve temlikin borçlulara açıklanmasını da talep edebilir.

6) Yeniden satıştan doğan alacak hesabının, ilgili tutarın müşteri ile müşterisi arasındaki bir cari hesap sözleşmesi kapsamında olması nedeniyle yukarıdaki kapsamda devredilememesi durumunda, cari hesap ilişkisinin bakiyesi temlik edilmiş sayılır. Netleştirdikten sonra yeniden satıştan doğan alacaklar yukarıdaki hükümlere göre temlik edilecektir. Bu teminat, müşterinin üçüncü şahıslara karşı tüm talepleri sonuçlanıncaya kadar devam edecektir.

7) Müşteri, koşullu emtiayı STILL'e ait olmayan diğer mallarla işlemesi, bağlaması, karıştırması veya karıştırması halinde, STILL, koşullu emtianın değeri işlenen diğer malların değerine oranla yeni emtianın ortak mülkiyetini edinecektir. Geri kalanlarda ise şartlı mal ile ilgili aynı hükümler, bu teslim şartları anlamında şartlı mal haline gelen yeni mallar için de geçerlidir.

8) Müşteri, özellikle ödemeleri geciktirerek sözleşmeyi ihlal ederse, STILL yazılı bir bildirim yapıldıktan sonra malları geri talep etme hakkına sahip olacaktır. Müşterinin malları teslim etme yükümlülüğü altında olmasına rağmen, malları geri almak otomatik olarak tedarik sözleşmesinden çekildiği anlamına gelmez. Bu durumda, teslimat süresi askıya alınır ve STILL, hayal kırıklığı nedeni ortadan kalktıktan veya müşteri bir teminat sağladıktan sonra, teslimat süresi yeniden teyit edilerek ve eski haline getirildikten sonra malzemeleri devam ettirme hakkını saklı tutar.

9) Müşterinin talebi üzerine STILL, teminat altına alınacak taleplerin değerinin %20'sini aşan STILL'in hak sahibi olduğu tüm menkul kıymetleri serbest bırakmayı taahhüt edecektir.

10) Teslimat kalemlerinin bulunduğu bölgenin tabi olduğu kanun, teminat sağlanmasına ilişkin yukarıdaki anlaşmanın uygulanmasına izin vermiyorsa ve kanun, STILL'in teslimat kaleminin diğer haklarını güvence altına almasına izin veriyorsa, STILL bu tür tüm haklarını kullanabilir.

11) Müşteri, STILL'in teslimat kalemiyle ilgili mülkiyet haklarını veya diğer haklarını korumak için alabileceği tüm önlemlerin uygulanmasında STILL'e yardımcı olacaktır.

VIII. Kusurlar için sorumluluk, garanti süresi

1) Garanti süresi

STILL, risk devri sırasında mevcut olan kusurların yanı sıra teslimat kalemleri üzerinde gerçekleştirilen onarımlar için garanti vermektedir. Garanti süresi 12 aydır, ancak toplam 1800 çalışma saati ile sınırlıdır. Kabul veya sevkiyat, STILL'in hatası olmaksızın ertelenirse, garanti, risk transferinden en geç 12 ay sonra sona erecektir.

Orijinal garanti süresi boyunca üzerinde yeniden çalışılan veya değiştirilen öğeler için ayrı bir garanti yoktur. Ancak garanti süresi, onarım veya değiştirmeden kaynaklanan arıza süresi nedeniyle uzatılacaktır.

Kullanılmış ürünler garanti kapsamında değildir.

2) İnceleme görevi

Müşteri, iş ve işçilik sözleşmelerinden kaynaklanan bu tür iddialar hariç olmak üzere, yalnızca kusurları denetleme ve kusurları bildirme görevini usulüne uygun olarak yerine getirmişse, [Almanya Sözleşmesinin 377.] Ticaret Kanunu (HGB). Bulunan kusurları derhal STILL'e yazılı olarak bildirecektir.

3) Garanti Kapsamı

Teslimat kalemi, risk transferi sırasında kararlaştırılan koşullara uymuyorsa, müşterinin ifa talebi, yararsız olan veya kullanışlılığı önemli ölçüde azalmış olan parçaların ücretsiz olarak değiştirilmesini veya yeniden işlenmesini, seçenek STILL'e bırakır.

Müşteri, STILL ile gerekli düzenlemeleri yaptıktan sonra STILL'e, STILL'in hatalı parçaları kendi takdirine göre değiştirmesi veya yeniden işlemesi için gerekli zamanı ve fırsatı verecektir. Bu düzenlemelerin yapılmaması, STILL'i bu konudaki yükümlülüklerinden muaf tutar.

Müşterinin garanti taleplerini yerine getirirken STILL, özellikle taşıma, nakliye, işçilik ve malzeme maliyetleri olmak üzere tüm gerekli ve makul masrafları karşılayacaktır. Bu, teslimat kalemlerinin sözleşmede kararlaştırılan ifa yerinden başka bir yere taşınması durumunda ortaya çıkan ekstra masraflar için geçerli olmayacaktır. STILL'in tercihine göre, yeniden çalışma ya tedarikçinin tesislerinde ya da son müşterinin tesislerinde gerçekleştirilir. Müşteri, yeniden çalışmanın tedarikçinin tesislerinde yapılmamasını talep ederse, personelin kendi tesislerine gönderilmesine ilişkin masrafları kendisi karşılayacaktır. Değiştirilen parçalar STILL'in malı olur.

 

4) Ek yükümlülük ve patent hakları

Müşteri, STILL'in kusuru nedeniyle, sözleşmenin imzalanmasından önce veya sonra verilen yanlış tavsiye veya hiç tavsiye vermemesi veya özellikle sözleşmeye bağlı olarak kararlaştırılan diğer ek yükümlülüklerin ihlali nedeniyle teslim edilen ürünü kullanamazsa, teslimat kaleminin nasıl çalıştırılacağı ve bakımının yapılacağına ilişkin talimatlar, bu teslimat koşullarının Madde VIII ve IX'u geçerli olacak ve müşterinin diğer tüm talepleri hariç tutulacaktır.

Başlıkta bir kusur tespit edilirse, özellikle teslimat üçüncü şahısların patent haklarını ihlal ettiğinde, STILL bu bulutları mülkiyetten çıkarmak için her türlü çabayı gösterecektir. Bunun başarısız olması halinde, bu teslimat şartlarının IX. Maddesi uygulanacaktır. Müşterinin diğer tüm talepleri, özellikle doğrudan teslimat ürünüyle ilgili olmayan hasarlar da dahil olmak üzere her türlü hasarın değiştirilmesi hariç tutulacaktır. Geri kalanı için, bu teslimat koşullarının IX. Maddesi, paragraf 5) geçerli olacaktır.

5) Sorumluluğun Sınırlandırılması

STILL'in bir alt tedarikçiden alınan ve teslimat kalemlerine dahil edilen önemli ürünlere ilişkin garantisi/sorumluluğu, STILL'in ilgili ürünün alt tedarikçisine karşı hak sahibi olduğu garanti ve sorumluluk iddialarının devri ile sınırlıdır. Aksi takdirde, STILL'in sorumluluğu alt tedarikçilerin dikkatli seçimiyle sınırlıdır. Ancak, garanti süresi içinde yapılması gereken yeniden işleme işleri STILL'in kendisi tarafından yapılacaktır.

Aşağıdaki sebeplerden kaynaklanan kusurlar için hiçbir garanti verilmemektedir.

  • kuvvet kullanımı,
  • teslimat kaleminin amacı dışında kullanılması,
  • STILL tarafından eğitilmemiş veya yetkilendirilmemiş personel tarafından gerçekleştirilen onarımlar,< /li>
  • uygun olmayan özelliklere sahip yağ ve yakıt kullanımı
  • STILL tarafından sağlanmayan parçalar.
  • STILL, yıpranmış parçalar veya doğal aşınma ve yıpranmanın neden olduğu hasarları da garanti etmez.

 

 

IX. Müşterinin iptal hakkı, satın alma fiyatının düşürülmesi ve diğer sorumluluk biçimleri

1) Hayal kırıklığı

Müşteri, STILL, riskin devrinden önce hizmeti tam olarak yerine getiremeyecek durumda olduğunda sözleşmeden çekilebilir. STILL'in hizmeti vermesi açıkça yalnızca geçici olarak engellenirse, müşteri ancak STILL'in teslimatı, hayal kırıklığı nedeni ortadan kaldırıldıktan sonra makul bir süre içinde gerçekleştirmemesi durumunda sözleşmeden çekilme hakkına sahip olacaktır.

2) Kısmi teslimat

Müşteri, aynı teslimat kalemlerini sipariş etmiş olması durumunda, ilgili sayılar göz önüne alındığında kısmi teslimatın imkansız olduğu ve müşterinin kısmi teslimatı reddetme konusunda hayati bir menfaati olduğu durumlarda da sözleşmeden çekilebilir. Durum böyle değilse, müşteri bedeli buna göre azaltabilir. Fiyat indirimi hesaplanırken [Alman] Medeni Kanununun (BGB) Madde § 441, paragraf 3 dikkate alınır. Değer düşüklüğünün hesaplanmasında belirleyici olan husus, müşterinin teslim edilen maldan ne ölçüde faydalandığıdır.

Müşteri, malların kabulünü geciktirdiği halde veya kusurlu olduğu başka bir nedenle kısmi teslimatları kabul edemezse, yine de ödeme yapacaktır.

3) Kusurlar giderilmedi

Ayrıca, müşteri ayrıca aşağıdaki durumlarda sözleşmeden çekilebilir:

  • Müşteri ayrıca, STILL'in bu teslimat şartları altında bir kusuru gidermesi için son teslim tarihine izin vermesi halinde, bu son tarih yazılı olarak belirlendikten ve kusurun giderilmesi için son tarih ve onarım çalışmaları için gerekli olan yedek parçaların teslimat süreleriolası sipariş dikkate alındıktan sonra sözleşmeden çekilebilir.
  • STILL en az iki girişimde bulunmasına rağmen, kusurun giderilmesi amacında sonuç başarısız kalırsa sözleşmeden çekilebilir.

Yukarıdaki durumlarda sözleşmeden caymak yerine satın alma fiyatının düşürülmesini talep etmek müşterinin takdirindedir.

4) Fiyat indirimi

Düzeltme çalışması tamamlandıktan sonra, teslimat kalemlerinin hala kullanım amacına uygun olması halinde reddedilebilir bir şekilde kabul edilebilecek önemli olmayan kusurlar varsa, müşterinin sözleşmeden cayma hakkı ortadan kalkar. Bu durumda, fiyat indirimi alma hakkına sahiptir. Değer düşüşü, BGB'nin 441. maddesinin 3. paragrafı temelinde hesaplanacaktır. Değer düşüklüğünün hesaplanmasında belirleyici olan husus, müşterinin teslim edilen maldan ne ölçüde faydalandığıdır.

5) Sorumluluk reddi

Dayandığı yasal gerekçeye bakılmaksızın, müşterinin diğer tüm talepleri ve teslimat kalemini etkilemeyen hasarlar da dahil olmak üzere her türlü hasarın değiştirilmesi (örn. kullanım ve üretim kaybı, kayıp karlar veya diğer herhangi bir dolaylı zarar). Bu sorumluluk muafiyeti, STILL'in kötü niyetli niyeti veya ağır ihmali durumunda ve sözleşmeden doğan önemli görevlerin ihlal edilmesi durumunda geçerli olmayacaktır. Sözleşmeden doğan önemli görevlerin ihlal edilmesi durumunda, kötü niyetli amaç veya ağır ihmal durumları dışında, STILL yalnızca sözleşmeyle ilgili ve makul olarak öngörülebilir zararlardan sorumlu olacaktır.

Sorumluluğun hariç tutulması, kusurlu bir teslimat ürünü nedeniyle kişisel yaralanma veya özel olarak kullanılan nesnelere verilen hasar sorumluluğunun [Alman] Ürün Sorumluluğu Yasası'nın §§ 1 ve 4. Maddeleri uyarınca kapsandığı durumlar için geçerli değildir. (Produkthaftungsgesetz). Ayrıca, belirli koşullar garanti edildiğinde ve bu garanti, müşteriyi teslimat kalemini doğrudan etkilemeyen hasarlara karşı sigortalamayı amaçladığında da sorumluluk reddi geçerli olmayacaktır.

Ve son olarak, STILL kusurlu bir şekilde görevlerini ihlal ettiyse ve yasal koruma nesnelerine, yani bir kişinin hayatına, uzuvlarına ve sağlığına zarar verdiyse, sorumluluk reddi geçerli olmayacaktır.

 

X. Geçerli yasa

Tüm sözleşmeler, uluslararası mal satışı sözleşmeleri (CISG) ile ilgili BM sözleşmesi hariç olmak üzere, Alman yasalarına tabidir.

 

XI. Yargı yeri ve performans

Hamburg hukuk mahkemeleri, sözleşmeden doğan her türlü ihtilaftan, ayrıca fatura ve çek icra takiplerinden, haciz ve ihtiyati tedbir davalarından sorumludur. Münhasır bir yargı yeri belirtilmişse bu geçerli olmayacaktır. STILL ayrıca tedarikçiden sorumlu olan mahkemeyi seçme hakkına da sahiptir.

Her iki Akit Tarafça verilecek hizmetlerin ifa yeri Hamburg'dur.