Konumunuzla ilgili içeriği görmek için farklı bir dil seçin:


STILL Yakıt Hücresi Teknolojisi

İkinci nesilde en son yakıt hücresi teknolojisi

İntralojistiği hidrojenle güçlendirmek

Tam güç - temiz enerji. STILL yakıt hücresi teknolojisi, sürüş, kaldırma ve yardımcı işlevler için elektrik enerjisini doğrudan aracın içinde üretir. Yenilikçi STILL yakıt hücreli PowerPack, araçları çok vardiyalı çalışmaya kolayca sığdırır, şarj için iş kesintilerini en aza indirir ve çevreyi korur.

  • Hidrojen yakıt istasyonunda kısa bir duraklama, akü değiştirme çabasının yerini alır
  • Hızlı yakıt ikmali nedeniyle en aza indirilmiş iş molaları
  • Yakıt hücresi PowerPack, hidrojen tamamen tüketilene kadar 80 V'luk sabit bir anma gerilimi sağlar
  • sıfır emisyon üretir

STILL yakıt hücresi teknolojisinin avantajları

Uygulama

  • Aküyü değiştirmeye gerek olmadığı için zamandan tasarruf sağlar
  • Yaklaşık olarak hızlı doldurma süresi sayesinde yüksek araç kullanılabilirliği. 2–3 dakika
  • Performans düşüşü olmadan sürekli enerji beslemesi
  • 8 saate varan çalışma süreleriyle iç ve dış mekan kullanımı

Altyapı

  • Taşıma yolları boyunca dağıtıcıların (yakıt pompaları) yerden tasarruf sağlayan ve esnek bütünleşmesi
  • Depolama veya şarj odası gerekmez
  • Havalandırma sistemi gerekmez
  • Hidrojen, elektroliz kullanılarak kurum içinde üretilebilir

Çevre dostu

  • Sıfır emisyon – 'atık ürünleri' yalnızca su/buhardır
  • Temiz enerji kaynağı – hijyen açısından kritik sektörler için idealdir
  • Karbon ayak izinin azaltılması
  • Nadir toprak mineralleri kullanılmaz

Yakıt hücresi teknolojisi

Yakıt hücreli araçlar

"STILL size seçili araçları fabrikada "Li-ion hazır" seçeneğine benzer şekilde çalışan "yakıt hücresine hazır" bir sürüm olarak sipariş etme seçeneği sunar. Bu seçenek ile araç, belirli bir yakıt hücresini barındıracak şekilde tasarlanmıştır ve yakıt hücresi, müşterinin isteğine göre daha sonra gerekirse entegre edilebilir.

Hidrojenle çalışan endüstriyel araçlar ne kadar çok çalışırsa, yakıt hücresi enerji sistemi o kadar verimli olur. Bu nedenle sipariş toplayıcılar, çekiciler,istif araçları, reach truck ve denge ağırlıklı forkliftlerden oluşan portföyümüz için 24 V, 48 V ve 80 V yakıt hücresi sistemlerimiz mevcuttur.

Genel olarak konuşursak, yakıt hücresi teknolojisi, çok sayıda çalışma saati veya çok vardiyalı operasyonlar içeren araç uygulamaları için idealdir."

Hidrojen altyapısının bileşenleri

Yakıt hücreli enerji sistemine geçiş yaparken, doğru araçlara ve gerekli altyapıya sahip olmanız önemlidir. Bu temel olarak aşağıdakileri içerir:

  • Yakıt hücreli araçlar
  • Hidrojen dolum istasyonları (dağıtıcılar)
  • Hidrojen depolama tesisleri
  • Hidrojen kaynağı, örn. teslimatlar veya şirket içi üretim (elektroliz) yoluyla

STILL, intralojistik ortağınız olarak yakıt hücreli araçlar sağlar ve kapsamlı bir enerji çözümünün (yakıt pilleri ve yakıt altyapısı) devreye alınabilmesini sağlamak için uluslararası üne sahip ortaklarıyla birlikte çalışır.


İntralojistik için geleceğin enerji kaynakları

Bir enerji kaynağı olarak hidrojen

Çok fazla enerjiye sahip kompakt bir molekül. Enerji kaynakları dünyasında gelecek hidrojenindir. Rejeneratif olarak üretilen elektriğin kullanımı sayesinde iklim açısından nötr bir şekilde üretilebilir ve endüstriyel uygulamalar, ısı ve enerji üretimi ile mobilite ve intralojistik için idealdir. Hidrojen havadan 14 kat daha hafiftir, toksik değildir, aşındırıcı değildir ve radyoaktif değildir. Hidrojen kendiliğinden yanmaya duyarlı değildir ve renksiz bir alevle temiz bir şekilde yanar. Kısacası, hidrojen enerjiyle doludur ve daha yeşil, karbonsuz, sürdürülebilir bir enerji kaynağı olarak üretilebilir.

İç lojistikte yakıt hücreleri

Endüstriyel kamyon sektöründe yakıt hücreleri hakkında konuştuğumuzda, 'akü değiştirme modülleri' (BRM'ler) kastediyoruz. BRM kapalı bir sistemdir ve şekil, boyut ve ağırlık olarak belirli bir pil bölmesine karşılık gelir. BRM, tüm özellikleri içerir. elektrik üretmek için gerekli bileşenler Bunlar arasında yakıt hücreleri, hidrojen deposu, tank portları ve küçük bir lityum iyon pil ile diğer bileşenler bulunur.

Depo, yalnızca birkaç dakika süren hidrojenle dolduğunda, yakıt hücresi, doğrudan kamyon üzerinde amaçlanan uygulama için elektrik enerjisi üretir. İşlem, saf su buharı veya su emisyonları üretir. Entegre lityum iyon akü, bir enerji deposu görevi görerek kamyona sabit bir enerji akışı sağlar. Bu süreç sayesinde, fazla veya geri kazanılan enerji geçici olarak depolanır, bu da kamyonun elektrik tüketimindeki zirveleri kolayca karşılayabileceği anlamına gelir, örn. bir yük kaldırırken.

Taleplerinizi iletin: Yakıt Hücresi Teknolojisi

Lütfen aşağıdaki formu doldurun. En kısa sürede size geri dönüş yapacağız.

Hitap*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Yakıt hücresi teknolojisi iş başında

Carrefour

2018'de Fransız perakende şirketi Carrefour, kuzey Fransa'daki Vendin-Le-Vieil'deki yeni lojistik merkezine STILL depo araçları teknolojisine sahip 137 adet hidrojenle çalışan bir filo ile tanıştı. AB tarafından finanse edilen iki aşamalı HyLIFT-EUROPE projesi ile ortaklar, alternatif bir enerji kaynağı olarak hidrojen kullanımı için bir kilometre taşı oluşturuyor ve bu teknolojinin zorlu günlük lojistik için güvenilir olduğunu gösteriyor.

Corstyrène

2021 yılının sonlarında, Korsika adasındaki ilk yeşil hidrojen dolum istasyonu, Aléria'daki uzman ısı yalıtım şirketi Corstyrène'nin üretim sahasında açılacak. Gerekli hidrojeni üretmek için kullanılan elektrolizör, tesisin otoparkına kurulu güneş panellerinden 99 kWc'ye kadar tedarik edilecek. İlk aşamada bu, yedi STILL RX 20 yakıt hücreli forklifti doldurmaya yetecek kadar enerji üretecektir.

Yakıt hücresi teknolojisi hakkında sık sorulan sorular

Hidrojenin intralojistik için önemi nedir?

AB ile ilgili olarak "Yeşil AB 2050" hedefi vardır, yani AB 2050 yılına kadar iklim nötr olmalıdır. Amaç CO2 emisyonunu önlemektir. Sera gazlarını azaltmaya yönelik bir yaklaşım, iklim açısından nötr bir şekilde enerji ve ısıya dönüştürülebilen yeşil hidrojen H2'nin kullanılmasıdır. Bu nedenle, eğer CO2 emisyonlarından tamamen kaçınılacaksa, intralojistikte yeşil hidrojen kullanımı büyük bir kaldıraç olabilir. Diğer lojistik uygulamalarla birlikte, örn. hidrojenle çalışan ağır hizmet araç filosu, sinerjiler yaratılabilir ve işletme maliyetleri büyük ölçüde azaltılabilir.

Neden "renkli" hidrojen var?

Yeşil AB hedefine ulaşmak için "yeşil hidrojen" üretilmeli ve kullanılmalıdır. Hidrojenin rengi ekstraksiyon sürecini ifade eder. Yeşil hidrojen, sürdürülebilir tükenmeyen enerji kaynaklarından üretilir, örn. rüzgar gücünden veya fotovoltaiklerden gelen enerjiyi kullanarak.

Bunun dışında günümüzde halen kullanımda olan "gri hidrojen" vardır. Gri hidrojen üretiminde, doğal gaz genellikle ısı altında hidrojen ve CO2'ye dönüştürülür (buhar reforming). CO2 daha sonra kullanılmadan atmosfere salınır, böylece küresel sera etkisini arttırır: Bir ton hidrojen üretimi yaklaşık 10 ton CO2 üretir. Mavi hidrojen gri hidrojendir, ancak CO2'si üretim sırasında yakalanır ve depolanır (Carbon Capture and Storage, CCS). Hidrojen üretimi sırasında üretilen CO2 bu nedenle atmosfere salınmaz ve hidrojen üretimi dengeleme açısından CO2-nötr olarak kabul edilebilir.

Metanın termal ayrışması (metan pirolizi) ile üretilen hidrojene turkuaz hidrojen denir. Süreçte CO2 yerine katı karbon üretilir.

Bir yakıt hücresinin içinde ne olur?

Bir yakıt hücresinde, yakıt ikmali yapılan hidrojen, atmosferik oksijenin eklenmesiyle suya dönüştürülür. Bu kimyasal reaksiyon, araca güç sağlamak için kullanılan elektrik enerjisi üretir.

İç lojistik açısından yakıt hücresi nedir?

İç lojistik alanında, bir yakıt hücresi her zaman "Pil Değiştirme Modülü" (BRM) olarak adlandırılan bir durumu ifade eder. Bu Pil Değiştirme Modülü, kapalı bir genel sistemdir ve şekil, boyut ve ağırlık açısından belirli bir pil oluğuna karşılık gelir. BRM içinde enerji üretimi için gerekli tüm bileşenler bulunur: Yakıt hücresi yığını (kimyasal reaksiyon bölgesi), hidrojen deposu (350 bar), tank nozulu, lityum iyon pil, proses suyunu tutmak için nem alma cihazı, kompresör, fan, hava filtresi , elektrik sistemi ve diğer bileşenler.

Dolu bir depoyla ne kadar süre kullanabilirim?

İç lojistik uygulamaları için yakıt hücreleri, bir vardiyaya kadar çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Ancak gerçek aralık, ilgili müşteri uygulamasına bağlıdır. Bir yakıt hücresinin en büyük avantajı, 2-3 dakikalık çok kısa yakıt doldurma süresidir.

Mevcut STILL araçlarımı yakıt hücresine dönüştürebilir miyim?

Hayır. STILL şu anda yalnızca fabrikada "Yakıt Hücresine hazır" seçeneğini sunmaktadır. Mevcut araçların dönüştürülmesi mümkün değildir.

Yakıt hücresi altyapısı ile ne kastedilmektedir?

Gerekli hidrojen, içten yanmalı motorlu forkliftler için dizel yakıtla karşılaştırılabilir. Ancak hidrojen, üretim, nakliye, depolama ve gerekli güvenlik önlemleri açısından farklılık gösterir. Altyapı, hidrojenin tesislerde elektroliz yoluyla üretilip üretilmeyeceğine veya treyler tarafından teslim edilip edilmeyeceğine bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle olası bileşenler şunlardır:

  • Hidrojen treyleri, H2 teslim edilirse Hidrojen elektrolizörü, eğer yerinde H2 üretilirse, örn. rüzgar enerjisi veya fotovoltaik ile
  • Yüksek basınçlı kompresör
  • Yüksek basınçlı ara depolama
  • Boru hattı sistemi
  • Dağıtıcı (H2 yakıt ikmali için dağıtıcı)
Yakıt hücresi teknolojisinin kullanımı bağlamında yasal olarak nelere dikkat edilmelidir?

Yakıt pili veya yakıt pili ile çalışan bir aracın hidrojen altyapısı ile birlikte çalıştırılması, yakıt ikmali ve depolanması için ulusal ve/veya bölgesel yasalara/yönetmeliklere uyulmalıdır. Yere bağlı olarak, yerel düzenleyici kurumlar, itfaiye departmanları ve sigorta şirketleri, planlama ve yapımda yer almalıdır. Hidrojen altyapısının inşası için, tavsiye verebilecek uzman planlayıcılar ve inşaat uzmanları bulunmaktadır.